Vltava ve Vraňanech a Přebor Čech aneb nový ročník, nová voda, nové zkušenosti

Přebor Čech

Týden před zahájením letošní Ligové sezóny jsme se s Frantou rozhodli, že zajedeme poprvé chytat Přebor Čech na Vltavě ve Vraňanech, brali jsme to jako ostrý trénink před 1. kolem Ligy konaným na téže vodě. Marian měl tou dobou moc práce a tak to nechal na nás s tím, že mu po návratu řekneme, co a jak. Je páteční večer něco kolem půl deváté a já volám Bromákovi, jestli se závod bude konat, v Čechách vydatně lije a nic není jisté. „Pepo na 95% závod bude, ale počítejte s tím, že voda valí pořádně, chytatelné to ale zatím je. Všichni, co tu už jsou, chytat chtějí!“ říká mě Petr do telefonu. No, uvidíme…V sobotu v půl druhé v noci (ráno se tomu rozhodně říkat nedá) vstávám a dobaluju zbytek věcí, které budu potřebovat. Nesnídám, i když bych chtěl, nic do sebe nedostanu. Tak alespoň že to kafe. Prší. Ve 3 ráno Franta i se Sašou čekají svorně venku a hromada věcí postupně mizí v autě. S pomocí Boží jedem. Cesta je překvapivě v klidu, na D1 začíná obávaná oprava, ale přes všechny avizované problémy je to víc než v pohodě. Čím blíž jsme cíli, tím víc se déšť uklidňuje. V 7 ráno jsme u vody. Ještě sice poprchá, ale proti tomu, co tu bylo posledních pár dnů, je to prý nádhera!

Bláto, bláto a zase bláto! Stavíme tábor na louce vedle cesty a jdeme míchat vandící směsi. Rozhodl jsem se pro TIMÁR ploticovou směs, doma mě krásně šlapala a věřil jsem jí i na Přebor. Franta proti tomu zkusí TIMÁR cejnovku, která pro změnu šlapala mu. Oba se s nimi postupně seznamujeme, tak že buď a nebo.

Sešlo se tu přes 80 závodníků (!), což je nový rekord v účasti a registrace trvá déle, než se čekalo a Peťa Hrubant co by hlavní rozhodčí má tím pádem spoustu práce. Sobotní kolo se skracuje z původních 5ti hodin na 4. Nikdo neprotestuje :-) Nejdříve losují účastníci Divizí a zbylá místa dolosují jednotlivci. Saša nám vytáhla A13 pro Frantu a mě B4. Pomáhá mě s odnosem věcí na místo a začíná příprava. Voda teče že až a „bordel“, který s sebou nese je dost nechutný. Pokud by se někdy někde mělo konat Mistrovství Světa v lovu hygienických potřeb všeho druhu, bylo by to teď a tady. Raději se nebudu rozepisovat, co všechno kromě ryb jsme vytáhli na břeh, žaludečně slabším jedincům by se mohlo udělat nevolno.

Losování

Začíná sobotní půlkolo a já zkouším, co a jak půjde. Mám malý problém. Nejde nic! Bez ohledu na použitou koncovou sestavu, její délku, velikost háčku a zvolené nástrahy nebo jejich kombinace nemám záběr. 4ka špička v mojí Cataně BX Heavy je s kmenem 0.18mm ohnutá jak stařeček a nemá moc prostoru ukázat záběr. Špičkou to ale není. Ploticová směs se ukazuje jako chybná volba a rybám se prostě nelíbí. Nepomáhá nic. Zdolávám jednu Always s křidélky a několik kilo toaletního papíru, body za ně ale nemám. Protrápím se sobotou, dělám nulu a vyfasuju 10 bodů… 5 borců u nás v sektoru má rybu a Jirka Kameník vítězí s váhou 650gr. Ale jsme si zachytali panečku!

Franta slaví narozeniny a nabízí láhev vodky – prý také na žal. Také se mu „dařilo“ a s dalšími pěti borci podělili za nulu 11.5 bodu. No pěkně! Máme prostor na přemýšlení. Míchat novou směs nebudu, vydržím u plotice a pokud se neprojeví ani zítra, alespoň budu vědět, že ji sem za týden nepovezu. Franta zůstane u cejna a rozlouskneme to v neděli. Finská nám ukázala dno a jdeme spát.

Tonda Kunst

Je ráno a Saša losuje. Franta bude na E6 a já jdu zpátky na Bčko, tentokrát na B11. Budu mít nad sebou Tondu Kunsta, tak alespoň pokecáme. Stavíme Heavy a modlíme se, aby přišla ryba. Já marně. Plotice se jednoznačně neukázala jako správná volba a vím, že ji na ligu nepovezu. Dobře, že jsem tu jel, bezmezně jsem jí věřil. Tonda mohutně krmí a nakonec vyválčí 3ku za 1640gr, když mu 10 minut před koncem kola zabere kapr. Alespoň víme, jak daleko se bude chytat, s jakými krmítky a jak těžké kolo nás čeká. Franta se zlepšil, uviděl rybu a za něděli bral 6ku za 820gr.

Balíme tábor a jedeme domů, po tomto víkendu je myšlenka na první kolo ligy ještě bolavější. Jednoznačně nám to ale otevřelo oči a uvidíme, jak to dopadne za týden.

Toto kolo vyhrál Jiří Kodýtek, druhý byl Martin Maťák a třetí byl Milan Pešout. Gratulujeme!

za TIMÁR Feeder Team Pepé.